XXV Edició / Per Sant Lluc… / ASSAIG TEATRE- GTUV, VALÈNCIA

COMÈDIA

PALMARÉS

Vila de Mislata millor espectacle, millor actriu de repartiment: RAQUEL SANZ i millor actor de repartiment: PAU GREGORI.

FITXA TÈCNICA

COMÈDIA, 90’ Intèrprets: DANI TORMO, JOSEP V. VALERO, SERGI TEBA, INES CUEVA, RAQUEL SANZ, PAU GREGORI. Música i entrenament vocal: RODAMONS TEATRE. Disseny i realització d’escenografia i vestuari: JAUME FONS. Disseny d’il·luminació: PEP SANCHIS. Disseny Gràfic: JOSEP V. VALERO. Entrenament físic: EVA LÓPEZ. Entrenament de màscares: CARLES MONTOLIU. Autor: JOSEP LLUÍS SIRERA. Assessorament Llatí: FERRAN GRAU. Producció executiva: EVA LÓPEZ. Direcció: PEP SANCHIS.

EL GRUP

El Grup de Teatre de la Universitat de València (GTUV), naix el 1991 del primer taller de teatre impartit a la Sala Palmireno de la Facultat de Geografia i Història per Pep Sanchis dins del programa d’activitats del Servei d’Extenció Universitaria de la Universitat de València. La formació, poc després vinculada a la Facultat de Filologia, es consolida primer amb el nom de l’Eina-Teatre, creant l’espectacle Bloody Mary Show de Rodolf Sirera i, dos anys després, Comèdia que no acaba, de Max Aub, tots dos presents en les edicions del 1992 i el 1995 del Vila. Després d’impartir formació permanent i amb l’èxperiència en la producció i exhibició de tres espectacles més en la nostra llengua, el GTUV torna a cóncorrer en la XVIII edició del concurs de Mislata amb dues propostes: Historietes d’amor i Les dones de Sade, amb la qual assolix l’excel·lència que ja havia obtingut dins de l’àmbit i dels circuits universitaris. El rigor dels seus plantejaments, que supera amb escreix els perills de l’amateurisme i la vinculació dels seus muntatges amb la investigació teatral van propiciar la presència habitual del grup o de l’alumnat dels tallers que generava en futures edicions del concurs, com les de 2005 amb Tic-tac o les de 2006 (El dia que Bertolt Brecht va morir a Finlàndia), 2007 (Per Sant Lluc), 2009 (Sentiments), 2010 (Odissea), 2011 (Ílion), 2015 (Questi fantasmi) i 2016 (Parelles de fet, de fet parelles), aquestes darreres sota el nom d’Assaig-Teatre pel qual el grup és conegut actualment. GTUV-Assaig han esdevingut alhora una plataforma cap a la professionalització dins de l’àmbit de la interpretació, la direcció d’escena, l’escriptura dramàtica, la producció, la gestió teatral o la crítica i la docència en matèria d’arts escèniques de molts dels components que en van formar part, com ara: Joan Collado, de la companyia El Pont Flotant; Javier Sahuquillo del grup Perros Daneses; Mireia Martí i Ferran Luengo de Laspontània Teatre; Desirée Belmonte de Teatro de la Catrina; Carles Sanchis; Carles Montoliu, Joan Giralt, Sergio Reverón o Vicky Garrigues. També constituí el bressol, escola i esperó per a la professionalització de CRIT companyia de teatre, fundada per Anna Marí, Josep V. Valero i Dani Tormo després de quatre anys de participació en deu espectacles del GTUV bé com a intèrprets, bé com a productors i dramaturgs. L’any 2000 Assaig-Teatre va rebre el Premi Micalet de les Arts Escèniques de la Generalitat Valenciana.

L’OBRA

La Universitat de València – Estudi General, fundada en 1149, va tindre la seua primera seu junt al carrer de les Comèdies, zona freqüentada per viatgers, còmics, saltimbanquis, truans, i altra gent de mal viure. Per força, els estudiants havien de coincidir amb ells en entrar i en exir de les aules. I, per força també, els estudiants s’interessaren per les activitats d’eixos veïns tan peculiars. El teatre entre elles. Aquest espectacle transcorre durant la vespra i la festa de Sant Lluc (18 d’octubre, inauguració del curs acadèmic en la Universitat de València, s.XVI). Els estudiants, protagonistes de la història, decideixen disfrutar de les últimes hores de vacances després de preparar els actes de la festa inaugural de la Universitat de València.

PROGRAMACIÓ I COMPANYIES. ALTRES PREMIS

Popurri: Aiguamar-Teatre, Gandia (la Safor); El sabor de l’engany: Teatre Q, Falla Quart-Extramurs-Velàzquez, València (l’Horta); Ací no paga ni Dèu: Burumballa-Teatre, Paiporta (l’Horta Sud) [premi de l’espectador, Accèssit millor espectacle]; En cap cap cap: Teatre Universitat d’Alacant (l’Alacantí); Cucs: Què fem?-Teatre, Bellreguard (la Safor) [2n premi millor espectacle, premi “Maties Ruiz” en la correcció en l’ús de la llengua i la dicció, millor actriu: PILI GUERRERO I PAQUI LLOPIS, millor direcció: XIMO VIDAL]; Pinotxo: Faula-Teatre, Alcoi (l’Alcoià); 2m₂: Aula de Teatre Carles Pons- UJI, Castelló (la Plana Alta) [3r millor espectacle, millor estètica de conjunt, millor actor: HÉCTOR SALVADOR]; Bésame mucho: Sense Cap-Cia de Teatre, València (l’Horta).

CRÈDITS

JURAT: ÀNGELA CASTILLA (actriu); JUAN VICENTE MARTÍNEZ LUCIANO (autor i docent); LOLA MOLTÓ (actriu), PACO PELLICER (actor, director i escenògraf) i MÒNICA PÉREZ (gestora cultural); COORDINACIÓ I DIRECCIÓ ARTÍSTICA: PACO ALCÓN i JOSEP M. SABATER. GESTIÓ: VICENT BORREGO; PATROCINI: AJUNTAMENT DE MISLATA. COL·LABORACIÓ: DIPUTACIÓ DE VALÈNCIA (SARC).

Category
Comèdia

Comèdia
Espectacle premiat