XXIV Edició / La serva amorosa / ESCOLA MUNICIPAL DE TEATRE DE SILLA

COMÈDIA

PALMARÉS

Vila de Mislata millor espectacle; millor actriu: CARME AGUADO, GENI CERVERÓ, AIDA MELERO I SÒNIA RUBIO; millor actor: SAM BAIXAULI, millor actor de repartiment: IBRA BARDISI I ESTEBAN CATALÀ; millor direcció (ex-aequo): RAMÓN MORENO I AMPARO PEDREGAL.

FITXA TÈCNICA

COMÈDIA 75’. Intèrprets: CARMEN AGUADO, SOLEDAD ALARES, ROBERT ALBEROLA, CARINA APARICIO, SAM BAIXAULI, IBRA BARDISI, CARMEN BARRIOS, ELENA BRAGULAT, ESTEBAN CATALÀ, GENI CERVERÓ, IRENE FERRANDO, QUIM FERRER, GEMMA MARTÍN, JULIÁN MARTOS, AÏDA MELERO, FRAN MELIÀ, LAURA MERINO, GLORIA MIRANDA, JUAN ANTONIO NAVARRO, CONCHA PALOMINO, SONIA RUBIO. Disseny vestuari: JOAN MIQUEL REIG. Realització Vestuari: DOBBLE-T. Disseny gràfic: BENJA DOMÈNECH. Màscares: ALUMNES EMT SILLA. Autor: CARLO GOLDONI. Traducció: JOSEP LLUÍS PITARCH. Dramatúrgia i direcció: Ramón Moreno i Amparo Pedregal.

EL GRUP

Constituïda el 1985 a iniciativa de Ramon Moreno, Amparo Pedregal i Enrique Herreras i amb el suport de la Regidoria de Cultura de Silla a fi de normalitzar i estabilitzar les activitats escèniques en aquell municipi, l’EMT de Silla va ser una de les pioneres del País Valencià a oferir una formació escènica no reglada a la ciutadania i també a fer-se càrrec de la programació i gestió teatral d’un municipi. Des de la seua fundació cada curs lectiu ha culminat en la producció i exhibició d’espectacles i amb l’experiència assolida amb el muntatge dels quatre primers d’ells, el col·lectiu debuta en el Vila el 1988 amb la representació de l’Illa del Tresor i el 1989 amb Sempre t’adoraré amb molt bona acollida per part del públic i el jurat. Però és el 1990 quan assoleix el primer dels tres primers premis al millor espectacle que obté a Mislata amb Questi fantasmi, no tornant a rebre tal guardó fins a la present edició. Entre el 1990 i el 2006 l’Escola havia confrontat amb el públic mislater la pol·lèmica i mediàtica producció El niño de Belén (1991) que esdevingué el primer muntatge que el grup distribuí a nivell estatal i que entre el planter d’intèrprets incloïa un joveníssim Pau Blanco, que anys després crearia companyia pròpia (Purna Teatre) i també Beneïts i bandits (1994), una versió lliure de L’òpera de tres rals, de Bertolt Brecht adaptada en clau de gàngsters. Amb menor repercussió i èxit el 2000 l’escola exhibia al Vila Manicoscòpic. En concret, La serva amorosa va ser l’espectacle de cloenda de tot un curs lectiu orientat a la introducció de l’alumnat en la Commedia dell’Arte. El plurilingüisme del text original de Goldoni se’n reflectia en la versió valenciana amb diversos registres lingüístics que oscil·laven del català oriental al valencià popular, passant pel mallorquí o la versió més culta de la nostra llengua. El moviment en escena de l’ampli planter d’actors, la vistositat del vestuari i el desdoblament i l’acurada caracterització dels personatges van fer que l`’obra fora nominada en totes les categories i que n’obtinguera els cinc premis més importants. Baal (2009), Jocs de massacre (2012), L’embruixat (2016) i La comèdia de les equivocacions (2017) han sigut els últims espectacles de l’Escola que han passat per Mislata.

L’OBRA

El senyor Octavi ha estat convençut, amb enganys, per la seua segona esposa, la senyora Beatriu, perquè faça fora de casa i desherete el seu fill Floreal i així convéncer-lo perquè ella i els seus fills, Leli i Lelo, siguen els hereus. Coral·lina, criada, farà tot el que puga per a desenmascarar-los i restituir l’honor i el patrimoni de Floreal.

PROGRAMACIÓ I COMPANYIES. ALTRES PREMIS

Call center: Teatre Universitat d’Alacant (l’Alacantí); El metge a garrotades: Tramant-Teatre, Cullera (la Ribera Alta); La lliçó: Grup de Teatre Falla Sevilla-Dénia, València (l’Horta); La llegenda del drac i la princesa: Grup de Teatre Cataclás, Sagunt (el Camp de Morverdre); Lectura pànica: A muntó-Teatre, Castelló (la Plana Alta) [Accèssit millor espectacle]; Ciutat de cors: Traficant-Teatre, València (l’Horta) [2n premi al millor espectacle. Premi de l’espectador, premi “Maties Ruiz” a la correcció en l’ús de la llengua i la dicció, premi millor actriu de repartiment: ANA PEDRÓS I IMMA RUIZ]; Desamparados: Suc de Teatre La Tarumba, Alzira (la Ribera Alta); Comencem: Bicho & Damián, Aldaia (l’Horta Oest) [millor estètica de conjunt]; El dia que Bertolt Brecht va morir a Finlàndia: Assaig-Teatre, GTUV València (l’Horta) [3r millor espectacle, millor direcció ex-aequo: PEP SANCHIS I MARIA P. BOSCH].

CRÈDITS

JURAT: EMPAR FERRER (actriu); XAVIER ESCRIVÀ (actor i director); CARMEN MORENILLA (docent), JOSÉ CARLOS SOTO (actor i pallasso) i ISABEL TORTAJADA (actriu); COORDINACIÓ I DIRECCIÓ ARTÍSTICA: PACO ALCÓN i JOSEP M. SABATER. GESTIÓ: VICENT BORREGO; PATROCINI: AJUNTAMENT DE MISLATA. COL·LABORACIÓ: DIPUTACIÓ DE VALÈNCIA (SARC).

Category
Comèdia

Comèdia
Espectacle premiat