XXXVI Edició / Preetz / MALATESTA-TEATRE, ALGEMESÍ

GESTUAL

PALMARÉS

Vila de Mislata millor espectacle, millor actor: JOSÉ SEBASTIÀ, millor direcció: PAULA ÚBEDA

FITXA TÈCNICA

TEATRE GESTUAL, 65’ TEATRE GESTUAL, 65’ Intèrprets: PAULA ÚBEDA i JOSÉ SEBASTIÀ. Disseny i tècnic de llums: VÍCTOR ANTÓN; Fotografia: VICENTE A. JIMÉNEZ; Autora: PAULA ÚBEDA. Producció: MALATESTA-TEATRE. Direcció: PAULA ÚBEDA.

EL GRUP

Malatesta-Teatre és una companyia que naix el 2015 amb el propòsit de mantindré vius els objectius de La carta (1931-1941), proposta que va ser representada en el V Festival Russafa Escènica. La bona acollida de la producció, unida a les ganes de continuar mostrant al públic aquest commovedor drama basat en fets reals van propiciar la creació de la formació, que inicia la seua trajectòria de la mà de Paula Úbeda i José Sebastià, tots dos des de 2010 immersos en un procés de creació i formació contínua sota la direcció pedagògica de Ramon Moreno i Amparo Pedregal a l’Escola Municipal de Teatre de Silla. Els intèrprets també han col·laborat amb la companyia L’Últim Toc. La versió castellana de l’obra fou estrenada a la sala Russafa de València el 2016 dins del cicle “Alcem el teló”.

L’OBRA

Leonard i Wanda , una parella d’alemanys jovençans, lloguen una casa a la ciutat de Preetz. Leo ha somiat tota la vida a arribar a ser un gran compositor, però per circumstàncies familiars i econòmiques no ho ha aconseguit. Wanda és l’alegria de la casa i a la ciutat és coneguda com “la millor ornamentadora floral del barri”. Una habitació acollidora, la melodia d’un piano, moltes flors i l’amor que li transmet Wanda no impedeixen que Leo es veja frustrat i mai no puga arribar a ser feliç. Un succés tràgic i inesperat canviarà el rumb en la relació de parella.

PROGRAMACIÓ I COMPANYIES. ALTRES PREMIS

He sigut jo!, FET Foios Escola de Teatre (l’Horta Nord); Central Park West : Teatre Circ, Alcoi (l’Alcoià) [2n premi millor espectacle] ; Shakespeare, la dona silenciada, Cent Mossos, Falla Borrull- Túria, València (l’Horta); Diari d’un boig: Passeig- Teatre, Falla Passeig i Mercat, Cullera (la Ribera Baixa) [Accèssit millor espectacle i premi “Nemesio Batres” a la millor estètica de conjunt]; El crèdit: Zorongo- Teatre, Bétera (el Camp de Túria); En defensa: Aula de Teatre Contemporani Universitat d’Alacant (l’Alacantí); Lisístrata: Teatre de la Lluna, Xàtiva (la Costera) [Premi “Maties Ruiz” a la correcció en l’ús de la llengua i la dicció]; Totes mortes: Pànic Escènic, València (l’Horta); Midnight: La Trinchera, Mislata (l’Horta Oest) [3r premi millor espectacle i millor actriu: ROCÍO CHICO]; Arlequí, servidor de dos patrons: Els Ubús-UJI, Castelló (la Plana Alta) [Premi del públic, millor actriu de repartiment: EVA VEGA, millor actor de repartiment: XIMO MONTAÑÉS]; La visita: EMT Silla (l’Horta Sud).

CRÈDITS

JURAT: JOAN CARLES ROSSELLÓ ILL (actor i director); JOSÉ VICENTE PEIRÓ (crític); EMPAR FERRER (actriu); ROSA SANMARTÍN i PACO ALCÓN (promotor i ex-coordinador del certamen) CORDINACIÓ I DIRECCIÓ ARTÍSTICA: ÉSSENT CRIT (JOSEP V. VALERO i JOSEP M. SABATER). GESTIÓ: VICENT BORREGO; PATROCINI: AJUNTAMENT DE MISLATA. COL·LABORACIONS: DIPUTACIÓ DE VALÈNCIA (SARC), ACADÈMIA VALENCIANA DE LA LLENGUA.

Category
Gestual

Gestual
Espectacle premiat